رای اعتماد شکننده مجلس به وزیر بهداشت و درمان : طریقت منفرد وزیر شد !

ساخت وبلاگ

 طریقت منفرد وزیر بهداشت شد

محمد حسن طریقت منفرد با رای اعتماد نمایندگان به عنوان وزیر بهداشت انتخاب شد.

به گزارش مهر نمایندگان ملت در آخرین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به محمد حسن طریقت منفرد به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رای اعتماد دادند.

براساس این گزارش در جلسه رای اعتماد وزیر بهداشت، از مجموع 224 رای، 113 رای موافق، 99 رای مخالف و 12 رای ممتنع اخذ شد.

طریقت منفرد در 7 دی 1391 پس از برکناری مرضیه وحید دستجردی از تصدی وزارت بهداشت، به عنوان سرپرست این وزارتخانه انتخاب و پس از آن به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت از سوی احمدی نژاد به مجلس معرفی شد.

طریقت منفرد چشم‌پزشک است و پیش از این ریاست بیمارستان امام حسین را برعهده داشت.

دفاع احمدی نژاد از دکتر طریقت منفرد 

به گزارش ایسنا احمدی‌نژاد در جلسه رای اعتماد به طریقت‌منفرد - وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - در مجلس، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) و نیز فرارسیدن آغاز سال نو و عید نوروز اظهار کرد: وزارت بهداشت و درمان از وزارتخانه‌های بسیار مهم است که سلامت و نشاط جامعه بستگی تام و تمام به نوع کارکرد و برنامه‌های آن دارد.

وی با بیان اینکه "یک جامعه اسلامی باید سالم و بانشاط، سرزنده و امیدوار باشد"، یادآور شد: در طول دهه‌های گذشته و بویژه بعد از انقلاب، کارهای بسیار بزرگی در حوزه سلامت و بهداشت و درمان کشور انجام شده است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد:‌ امروز به لحاظ تربیت نیروهای انسانی، تولید داروها، استفاده از شیوه‌های جدید و پیشرفته درمان، گسترش امکانات پزشکی و درمانی در سراسر کشور، کارهای ارزشمندی شده است که در خدمت ملت ایران قرار دارد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "برای رسیدن به نظام بهداشت و درمان مذکور هنوز باید کارهای بزرگی انجام دهیم"، تصریح کرد: یکی از بزرگترین کارها، سازماندهی، گسترش و تثبیت نظام پزشک خانواده است.

وی با اشاره به اینک "پزشکان عمومی به لحاظ تعداد و مسئولیت باید بار سنگین‌تری از سلامت و بهداشت را بر عهده داشته باشند ولی متاسفانه امروز کمترین نقش به آنها داده شده است"، خاطرنشان کرد:‌ این موضوع موجب می‌شود که هزینه‌های سلامت و بهداشت بطور روزافزون بر دوش مردم سنگینی کند.

احمدی‌نژاد همچنین تاکید کرد: طرح پزشک خانواده، معکوس کردن هرم توزیع مسئولیت‌های بهداشت و درمان بر دوش نیروی انسانی فعال در این بخش است.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه "باید بار اصلی به عهده پزشکان عمومی باشد"، افزود: باید پایش مستمر از سلامتی مردم در روند بهداشت و درمان مردم اتفاق افتد و ثبت و مستند شود.

وی با اشاره به اینکه "طرح پزشک خانواده در دستور کار دولت قرار دارد و در قانون برنامه پنجم نیز به آن اشاره شده است"، تصریح کرد:‌ وزارت بهداشت به سرعت باید این طرح را اجرایی و سازماندهی کند که اجرای این طرح هم به کاهش هزینه‌های مردمی می‌انجامد و هم موجب کاهش هزینه‌های ملی و دولت می‌شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "تکمیل چرخه تولید دارو در کشور و قطع وابستگی به واردات دارو و تجهیزات پزشکی از جمله نتایج اجرای طرح پزشک خانواده است"، تاکید کرد: وزارت بهداشت باید در این زمینه پشتیبانی‌های لازم را انجام دهد تا این کار به سرعت انجام شود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "نظارت بر تعرفه‌ها، رسیدگی به کنترل شیوه‌های بهداشت و درمان و رسیدگی به مسائل مربوط به حوزه بهداشت، بر عهده وزارت بهداشت و درمان است"، افزود کرد:‌ جناب آقای دکتر محمدحسن طریقت‌منفرد از پزشکان مومن، متعهد و با تجربه و صاحب برنامه و طرح در این جهاد هستند که امروز معرفی شدند و برنامه کاری و سوابق تحصیلی، پژوهشی و اجرایی ایشان در اختیار شماست.

وی در پایان خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ان‌شاء‌الله با بررسی‌هایی که انجام می‌دهید، با رای بالا آقای طریقت بتواند طرح‌ها را در حوزه بهداشت و درمان دنبال کند. 

 
نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز...
ما را در سایت نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز دنبال می کنید

برچسب : بهداشت و درمان ,تایید وزارت ,مجلس , نویسنده : سردبیر نیک نیوز nick بازدید : 414 تاريخ : يکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت: 23:36