پورمحمدی : مجلس به مسئولی که قانون را قبول ندارد (احمدی نژاد ؟) رحم نکند!

ساخت وبلاگ

 پورمحمدی: مجلس به مسئولی که قانون را قبول ندارد (احمدی نژاد ؟)رحم نکند!

 


بازار تکه پرانی به محموداحمدی نژاد این روزها داغ است، نه فقط از طیف مخالفان «دیروز و امروز» دولت که از سوی حامیان دو آتشه سابق نیز، مکرراً تکرار شود. هنوز 24 ساعت از سخنان تند و تیز آیت الله جنتی در مورد رییس جمهور نگذشته که رئیس سازمان بازرسی کل کشور طی اظهاراتی خطاب به مجلس گفت: نباید به مسئولی که قانون را قبول ندارم رحم کرد

به گزارش  انتخاب ، ظاهراً این سخن جنجالی پورمحمدی، کنایه ای به رییس جمهور است که براساس نظر بسیاری از نمایندگان مجلس، کارشناسان، صاحب نظران و فعالین سیاسی به «قانون گریزی» و «دور زدن قانون» شهرت یافته است.

نخستین وزیر کشور دولت نهم احمدی نژاد، با بیان اینکه مجلس نباید به مسئولی که می گوید قانون و برنامه را قبول ندارم رحم کند گفت: مجلس باید در دم این مسئول را حذف کند چرا که عدم قانون مداری یعنی اخلال در کشور.

پورمحمدی در جمع تعدادی از فعالان دانشجویی دانشگاههای شیراز، اراک و تهران با بیان اینکه دانشجویان با احساس مسئولیت باید مسائل کشور را رصدکنند به رخوت و سستی جنبش دانشجویی طی سالهای اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری برای حفظ نشاط در دانشگاهها و برگزاری کرسی های آزاداندیشی اما با افت این مسئله مواجه هستیم.

پورمحمدی با بیان این فضای نشاط و تحرک و احساس مسئولیت در قشر جوان بخصوص قشر دانشجو باید ایجاد شود اظهار داشت: بهترین فضا ، زمان انتخابات است، فضایی برای تحرک و اقدام تاثیرگذار.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما ، انقلابی است که با فهم، درک ، احساسات پاک، ایثار و احساس مسئولیت  مسیر خودش را طی می کند ادامه داد: آرمانهای این انقلاب بر پایه تفکرات ضد فساد، ضد استکبار، جریانهای فاسد جهانی و ظلم بنا شده است اما این آرمانها نیازمند ایثار، انگیزه و فهم دقیق است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه ما امروز در کشور به بازتعریف و بازنویسی روز این آرمانها احتیاج داریم گفت: با انرژی سالم و پرشور نیروهای جوان می توان از موقعیت های مثبت و مطلوبی در عرصه داخلی و بین المللی برخوردار شویم.

پورمحمدی به ذکر بخش هایی از زمان شروع انقلاب توسط امام خمینی (ره) اشاره کرد و اظها رداشت: در آن زمان امام همراهان برجسته ای داشت اما وقتی که از ایشان پرسیدند با تکیه بر چه کسانی قیام کردید ایشان فرمودند  من سربازانی دارم که در گهواره هستند و بهمن 57 شاهد لشگری از همین سربازان بودیم.

وی با بیان اینکه امام می خواست فقرزدایی کند به همین جهت جوانان دانشگاهی به روستاها رفتند و این آرمان امام را تحقق بخشیدند به حضور پرشور جوانان در همه حوزه ها اشاره کرد و گفت: امام با همین جوانان، انقلاب و جنگ را مدیریت کردتا انقلاب اسلامی تثبیت شد لذا این انقلاب برای رسیدن به اهداف والای خود نیازمند سربازانی است که باید با تفکر نسل قدیمی پیوند بخورند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه امام ، رهبران میانی و پائین دستی در زمان آغاز انقلاب کار سیستمی و مدیریت بلد نبودند که البته اقتضای آن زمان هم بود افزود: اما امروز ما تجربیاتی داریم که می توان از آنها استفاده کرد؛ همچنین جوانانی داریم که به لحاظ سطح دانش و تجربه آینده دار هستند.

پورمحمدی در همین زمینه به صحبتی از یکی از سران آمریکایی اشاره کرد و گفت:  وی ، ایران را کشوری موفق در آینده ارزیابی می کرد چرا که معتقد بود میانگین سنی دانشمندان ایرانی زیر 30 سال است.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر ؛ وی به بحث انتخابات ریاست جمهوری اشاره و با بیان اینکه ریاست جمهوری فضای مطلوبی برای مرور شرایط کشور و بیان انتقادات و نظرات مختلف است گفت: در شرایط انتخابات هم گوینده و هم شنونده احساس راحتی برای بیان ارزیابی های خود دارند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه فضای انتخابات فرصتی برای انتخاب روش و تاکتیک هاست اما نباید هیجانات بر عقلانیت غلبه کند اظهار داشت:  انتخاب باید عمیق باشد، مطابق با اصول ، فهم دقیق و شاخص های استوار.

پورمحمدی ویترین سازی ، شعار و تبلیغات انتخاباتی را دارای جذابیت هایی دانست که انتخاب افراد را به سمت و سوی خاصی سوق می دهند.

وی با بیان اینکه بیشترین هوش تبلیغاتی زمان انتخابات ریاست جمهوری در سراسر دنیا بکار گرفته می شود افزود: یعنی هنر تبلیغات در زمان انتخابات است که به بهترین نحو ممکن استفاده می شود.

در ادامه این جلسه دبیر انجمن دانشگاه فسا، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نماینده بسیج دانشگاه اراک، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم و دبیر سیاسی اتحادیه تشکل های دانشگاه آزاد هر کدام به طرح سئوالی از رئیس سازما ن بازرسی کل کشور پرداختند.

عمده سئوالات دانشجویان در مورد اجرای قوانین مصوب در دانشگاهها، عدم دادن مجوز برای فعالیت های دانشجویی در دانشگاههای مختلف بویژه برای دفتر تحکیم وحدت و مشکلات متعددی در تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد بود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور  درباره عدم اجرای قوانین در کشور با اشاره به اینکه عدم اجرای قانون یکی از چالش های جدی کشور است گفت: هر چند مردم هم در اجرای قوانین نقش مهمی دارند اما سهم دستگاه حاکمیت پررنگ تر است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین بسترها برای رسیدن به اهداف نظام قانونگرایی است گفت: با برنامه ، اجرای آن و نهادینه کردن فرهنگ پاسخگویی در کشور می توان اصول قانونگرایی را تحقق بخشید.

پورمحمدی با اشاره به اینکه یکی از شاخص های رشد کشورها با میزان پایبندی دولت ها و مردم به قانون ارزیابی می شود افزود: ما از این جهت مشکل داریم و قطعا سهم مسئولین در این زمین از مردم بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه مجلس نباید به مسئولی که می گوید قانون و برنامه را قبول ندارم رحم می کند گفت: مجلس باید در دم این مسئول را حذف کن چرا که عدم قانون مداری یعنی اخلال در کشور.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه آمده ام تا قوانین را اجرا کنم و این جزو تفکرات من است ادامه داد: کسی که مسلمان است و قوانین را اجرا نمی کند کافر، و اگر مسلمان نیست و تعهدی به اجرای قوانین ندارد ظالم و فاسق است.

پورمحمدی به وضعیت اجرایی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه تیم اقتصادی و اجرایی قدرتمند برای اداره کشور لازم است تا قانون را به طور کامل اجرا کند گفت: ما نیازمند تیم اقتصادی قوی هستیم و نه برنامه اقتصادی؛ چرا که برنامه اقتصادی کشور نوشته شده و نیازمند اجراست.

وی با اشاره به اینکه رئیس دولت باید بستر سرمایه گذاری برای سرمایه داران را که علاقه مند به سرمایه گذاری و بالا بردن نرخ تولید در کشور هستند فراهم کند اظهار داشت: تیم دولت باید تیمی باشد که سرمایه داران ، نخبگان ، دانشمندان و هنرمندان را به خدمت بگیرد و مجال و شکوفایی برای همه فراهم شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خاتمه در پاسخ به این سئوال که شعار تبلیغاتی شما چیست؟ خاطرنشان کرد: در آینده ای نزدیک شعار را اعلام خواهد کرد.
 
 
نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز...
ما را در سایت نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز دنبال می کنید

برچسب : سیاست ,انتقاد از دولت , نویسنده : سردبیر نیک نیوز nick بازدید : 411 تاريخ : يکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت: 23:44