بابک زنجانی با بی بی سی مصاحبه کرد : فاضل لاریجانی از من درخواستی نداشت!

ساخت وبلاگ

بابک زنجانی با بی بی سی مصاحبه کرد : فاضل لاریجانی از من درخواستی نداشت!

بی بی سی فارسی مصاحبه با بابک زنجانی میلیاردر مشهور را منتشر کرد . در این گفتگو بابک زنجانی از ارقامی نجومی  48 میلیارد یورویی و انتقال 4 میلیارد یورو به ایران برای خرید شرکت های تحت مجموعه سازمان تامین اجتماعی , بانک های مالزی ؛ شرکت های اتوبوسرانی در مالزی و تاجیکستان صحبت می کند . او همچنین به بی بی سی فارسی می گوید در ایران برای انتقال سوخت و مازوت( و نه نفت خام ) به خارج کشور فعالیت نموده است . زنجانی خود را یک تاجر و بازرگان می داند و معتقد است فعالیت های بازرگانی می نماید . وی ابایی ندارد که اعلام کند برای دور زدن تحریم ها در کشورهای مختلف اروپایی فعالیت می نماید . وی اظهار می دارد که برای انتقال سوخت به کشورهای هند ،چین ،کره و ترکیه فعالیت می نماید . 

بی بی سی گزارش کرد : 

میلیاردر ایرانی: فاضل لاریجانی از من درخواستی نداشت 

آقای زنجانی هنگام افتتاح پروژه‌ای اقتصادی در تاجیکستان با بی‌بی‌سی فارسی گفت‌وگو کرده است

نام بابک زنجانی، تاجر ایرانی با ماجرایی گره خورده است که محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران در مجلس علیه برادران لاریجانی مطرح کرد.

اکنون بعد از یک ماه و نیم، بابک زنجانی در گفت‌و‌گو با بی‌بی‌سی فارسی جزئیات بیشتری را درباره نقش فاضل لاریجانی، برادر رؤسای مجلس و قوه قضاییه ایران و سعید مرتضوی، رئیس سازمان تأمین اجتماعی در این پرونده و رابطه خود با حکومت ایران مطرح کرده است.

آقای زنجانی می‌گوید که فاضل لاریجانی برای تسهیل فعالیت‌های اقتصادی او به طور مستقیم از او درخواستی نداشته است.

بعد از قرار گرفتن نام بابک زنجانی در فهرست تحریم‌های اروپا، آن‌طور که گفته می‌شود، آقای زنجانی تصمیم می‌گیرد بخشی از سرمایه خود در خارج کشور، معادل ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار را با خرید حدود ۱۱۷ شرکت سازمان تأمین اجتماعی، به ایران منتقل کند.

بر اساس فیلمی مخفی که از گفت‌و‌گوی خصوصی سعید مرتضوی، رئیس سازمان تأمین اجتماعی و فاضل لاریجانی منتشر شده، آقای لاریجانی ظاهرا از آقای مرتضوی می‌خواهد که واسطه همکاری او با بابک زنجانی شود.

بر اساس این فیلم و همین‌طور سخنان رئیس جمهوری ایران علیه برادران لاریجانی، فاضل لاریجانی قصد داشته در ازای دریافت پول و امکانات مالی، از نفوذ و اعتبار برادران خود در رأس قوه قضاییه و قوه مقننه استفاده کند تا فعالیت‌های اقتصادی بابک زنجانی تسهیل شود.

فاضل لاریجانی این ادعا را تکذیب کرده است.

آقای زنجانی در گفت و گو با بی‌بی‌سی فارسی می‌گوید که یک دیدار کوتاه ۵ دقیقه‌ای با فاضل لاریجانی، برادر رؤسای مجلس و قوه قضاییه داشته و در آن دیدار طرح‌هایش را برای خرید شرکت‌های سازمان تأمین اجتماعی مطرح کرده است.

به گفته آقای زنجانی، فاضل لاریجانی در آن دیدار می‌گوید "اگر کمکی خواستید در این واگذاری‌ها کمک می‌کنیم"، اما او در عوض "هیچ درخواستی نداشت".

او می‌گوید "از صحبت‌هایی که بعد‌ها بین آقایان شده خبر ندارم".

'به ایران بر می‌گردم'

جز فیلم مذاکره خصوصی فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی، فیلم دیگری هم در اینترنت از دیدار بابک زنجانی و سعید مرتضوی منتشر شده که در آن نام فاضل لاریجانی و دو نفر دیگر مطرح می‌شود.

بابک زنجانی درباره این فیلم به بی‌بی‌سی فارسی گفته است: "سعید مرتضوی خواهش می‌کند که من به بیرون بگویم این اشخاص، برای کمک ابراز آمادگی کرده‌اند؛ اما این اشخاص ربطی به آقای لاریجانی نداشتند. حالا چه جوری شد که فیلم گرفتند و در سایت‌ها گذاشتند، نمی‌دانم. نمی‌خواستند از من استفاده کنند. شاید [رقبای سیاسی] می‌خواستند کار خودشان را یک جوری با هم حل کنند".

بعد از آنکه ماجرای افشاگری رئیس جمهوری ایران علیه برادران لاریجانی توفانی در فضای سیاسی ایران ایجاد کرد، ۳۰ بهمن ماه سال جاری، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه ایران از احضار فاضل لاریجانی و بابک زنجانی به دادگاه خبر داد.

اما بابک زنجانی، گفته در این مدت دائم به ایران رفت و آمد داشته است و به‌زودی هم به تهران باز می‌گردد. او می‌گوید: "اگر قوه قضاییه احضارم کند، می‌روم؛ خلافی انجام نداده‌ام که ترس داشته باشم."

'سلاح‌ها مربوط به سفر عراق است'

 

از بابک زنجانی عکس‌هایی منتشر شده که او را در حال حمل سلاح نشان می‌دهد. با استناد به این عکس‌ها؛ بعضی سایت‌های خبری داخل ایران، او را به ارتباط با سازمان‌های امنیتی ایران متهم کرده‌اند.

آقای زنجانی گفته این عکس‌ها مربوط به سفر ۱۵ سال پیش او به عراق است که در راه اربیل برای حفظ امنیت، مانند مسافران دیگر مجبور به حمل سلاح بوده است.

بی بی سی گزارش می دهد : عکسی دیگر بابک زنجانی را همراه حسن میر کاظمی نشان می‌دهد. او تاجری بسیجی و مالک چندی کارخانه و واحد تولیدی است که شهرت خود را بیشتر مدیون تصاویری است که در جریان انتخابات سال ۸۸ ایران منتشر شد. این تصاویر او را در حالی نشان می‌دهد که با لباس شخصی و کلت کمری در خیابان‌های تهران ظاهرا به رویارویی با معترضان مشغول است.

آقای زنجانی می‌گوید که حسن میرکاظمی دوست اوست و اگر برای دفاع از کشورش به اسلحه دست برده، کار خلافی انجام نداده است.

بابک زنجانی می‌گوید افتخار می‌کند به اینکه "به عنوان بازرگان برای جمهوری اسلامی کار می‌کند".

 خبرنگار بی‌بی سی فارسی هنگامی که آقای زنجانی برای افتتاح پروژه‌ای اقتصادی  به تاجیکستان رفته بود، با او گفت‌و‌گو کرده است.  

 
نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز...
ما را در سایت نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز دنبال می کنید

برچسب : بابک زنجانی ,رانت خواری ,فساد اقتصادی , نویسنده : سردبیر نیک نیوز nick بازدید : 800 تاريخ : دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت: 2:49