پیام نوروزی اوباما:میخواهم با مردم و رهبران ایران گفتگو کنم!

ساخت وبلاگ

پیام نوروزی اوباما:میخواهم با مردم و رهبران ایران گفتگو کنم/ نهال دشمنی برکن که رنج..!

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در پیامی ویدیویی فرارسیدن عید نووز و سال ۱۳۹۲ را به مردم ایران تبریک گفت و در حالی که مردم ایران به شدت از تحریم های این کشور در رنجند، به شعر حافظ که "نهال دشمنی بر کن" اشاره کرد.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در پیامی ویدیویی فرارسیدن عید نووز و سال ۱۳۹۲ را به مردم ایران تبریک گفت و در حالی که مردم ایران به شدت از تحریم های این کشور در رنجند، به شعر حافظ که "نهال دشمنی بر کن" اشاره کرد.


اوباما در آغاز گفت، همانطور که هر ساله در مقام ریاست جمهوری آمریکا  انجام داده، این بار نیز می خواهد با استفاده از این فرصت، بطور مستقیم با مردم و رهبران ایران گفتگو کند. او گفت از آغاز دوره ریاست جمهوری اش همواره گفته است که اگر ایران به مسئولیت های بین المللی اش عمل کند، فرصتی برای ایجاد روابط تازه میان دو کشورفراهم می شود و ایران می تواند به جایگاه واقعی اش را در جامعه بین المللی  بازگردد. اوباما افزود که در مورد دشواری غلبه بر دهه ها بی اعتمادی میان دوکشور توهم ندارد، و حل اختلافات میان دو کشورنیازمند تلاش های جدی و متداوم است.


رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به برنامه هسته ای ایران گفت که مردم ایران بهای سنگین و غیر ضروری به دلیل عدم تمایل رهبران ایران برای حل این موضوع پرداخته اند، اما آمر یکا ترجیح می دهد این موضوع بطور مسالمت آمیز حل شود و اکنون زمان آن است که راه حلی که به ایران اجازه دسترسی به انرژی هسته ای مسالمت آمیز می دهد و همزمان نگرانی های بین المللی را رفع می کند، پیدا شود.

اوباما گفت چنین راه حلی وجود دارد و اکنون زمان آن است که دولت ایران برای کاستن ِ تنش ها، گام های جدی و با معنی بردارد و در جهت توافقی پایدار و درازمدت در این زمینه حرکت کند.

اظهارات اوباما در حالی است که بازرسان آژانس و کارشناسان آمریکایی بارها عدم انحراف برنامه اتمی ایران به سوی برنامه نظامی را تایید کرده اند،اما تحریم ها و فشارها پایان نیافته است.


اوباما سپس به شعری از حافظ اشاره کرد که:
درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آورد، نهال دشمنی برکن که رنج بی شمار آرد

 
نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز...
ما را در سایت نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز دنبال می کنید

برچسب : روابط ایران و آمریکا ,دیپلماسی ,بین الملل ,نوروز ,پیام باراک اوباما , نویسنده : سردبیر نیک نیوز nick بازدید : 541 تاريخ : سه شنبه 29 اسفند 1391 ساعت: 13:31