تبلیغات زودهنگام فضای مجازی یک داوطلب گمنام نامزدی انتخابات ریاست جمهوری

ساخت وبلاگ

 در فضای سوت وکور، «مرتضی درخشان» پدیده انتخابات ریاست جمهوری یازدهم می شود!

افشای فشارهای بی سابقه برای پیوستن مرتضی درخشان به ائتلاف 2+1،سفر های استانی ادامه خواهد داشت، تایید خبر تهدید به ترور مرتضی درخشان ، تکذیب دیدار انتخاباتی درخشان با بشار،دیدار با رحیم خالقی ،پیام هوگو چاوز درباره ازدواج دختر کوچکش با مرتضی درخشان و ... عناوین تعدادی از مطالب این صفحه هستند.

بازتاب گزارش داد : کمتر از سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری و در شرایطی که رسانه ها و به ویژه شبکه های اجتماعی نقش پررنگ تری در فضای سیاست ایران یافته اند، تعدادی از فعالان رسانه ای، با سوژه کردن دوست قوی هیکل خود برای او کمپین دعوت از انتخابات تشکیل داده اند و به اقتباس از حرکات کاندیداها، با استفاده از اخبار ساختگی، شعارهای بامزه و تصاویر فتوشاپی، معرکه جالبی به راه انداخته اند.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی "بازتاب"، در حالی که به نظر می رسید با نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری، بازار تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی گرم شود،اما هنوز از تبلیغات «کاربر محور» که بتوان آنها را «خودجوش» و متفاوت از فعالیت های سایت های وابسته به کاندیداها ارزیابی کرد، چندان خبری نیست. اگرچه سایت‌های وابسته به هر یک از چهره هایی مطرح در انتخابات آتی به شدت مشغول فعالیت هستند، در فیس بوک فضا سردتر از چیزی است که انتظار می رفت.


بعضی از کاربران ایرانی فیس بوک با راه اندازی صفحاتی از چهره های محبوب خود برای حضور دعوت کرده اند. در این میان صفحه دعوت از آیت الله هاشمی رفسنجانی با 330 عضو، بیشترین هوادار را دارد. محمد شریعتمداری با 257، میرحسین موسوی با 254، سعید جلیلی با 200 و محمد خاتمی با 144 عضو بیشترین هوادار را دارند. صفحه دعوت از علی لاریجانی هم تنها 25 عضو دارد.

اما پدیده این فضا را باید «مرتضی درخشان» دانست.«کمپین دعوت از مرنضی درخشان برای حضوردر انتخابات ریاست جمهوری» نزدیک به هزار عضو دارد.این صفحه اگرچه رویکرد طنز دارد،اما کاملا فعال و جدی به انتخابات ریاست جمهوری آتی می پردازد.درخشان که ظاهرا کارمند روابط عمومی شهرداری است و او و دوستانش روزنامه نگار هم هستند، از چند ماه گذشته به صورت فعال در مورد مسائل سیاسی،اجتماعی و اقتصادی می پردازد. درخشان برای خودش سخنگو هم انتخاب کرده و گفته به زودی و به صورت رسمی حضورش در انتخابات آتی را در جمع هوادارانش اعلام خواهد کرد.«حی علی خیر العمل،حاج مرتضی مرد عمل» و «من عاشق کشوری هستم که مرتضی درخشان رئیس جمهورش باشد»شعار های اصلی درخشان هستند.


افشای فشارهای بی سابقه برای پیوستن مرتضی درخشان به ائتلاف 2+1،سفر های استانی ادامه خواهد داشت، تایید خبر تهدید به ترور مرتضی درخشان ، تکذیب دیدار انتخاباتی درخشان با بشار،دیدار با رحیم خالقی ،پیام هوگو چاوز درباره ازدواج دختر کوچکش با مرتضی درخشان و ... عناوین تعدادی از مطالب این صفحه هستند.


مرتضی درخشان اعلام کرده بدون اینکه جا بزند مثل همه مردم در صف خواهد ایستاد،خانم ها را از آشپز خانه بیرون خواهد فرستاد،مرغ را سر سفره های مردم خواهد آورد و پراید را به ازای هر کیلو 15 هزار کیلو ارزان خواهد کرد.با این حساب باید او را پدیده انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به حساب آورد.

 

 اگرچه این افراد شاید این اقدامات را برای وقت گذرانی و تفریح انجام داده اند، اما نتایج کار آنان که در فضای فیسبوک با استقبال شدیدی مواجه شده و قریب هزار "پسند" یافته، در واقع انعکاس رفتارهای کاندیداهای واقعی است.

 

رفتارهایی چون ژست های تبلیغاتی برای آمدن و نیامدن، بیان شعارهای جذاب، ادعای خاطراتی از خود با شهدا و بزرگان و سابقه دوستی با آنها، گرفتن تصاویری با اقشار مردم و... در این مجموعه گرد هم آمده است.

دوستان باذوق این کاندیدای خیالی، البته به رخدادهای انتخابات ایران بسنده نکرده اند و از سوژه های رخ داده در انتخابات آمریکا و ماجرای "سارا پالین" هم نگذشته اند.

 

بررسی مجموعه تولیدات اینچنینی، برای کاندیداهای پرشمار احساس تکلیف کرده در شرایط کنونی مفید به نظر می رسد تا به نوعی بازخورد واقعی و اندکی بزرگنمایی شده از رفتارهای خود در سطح جامعه را مشاهده کنند و اندکی در اقدامات خود تجدید نظر کنند.

 

در ادامه برخی تولیدات رسانه ای در صفحه این کمپین از نگاه خوانندگان می گذرد:

 

شعارهای انتخاباتی به سبک...

 

 

 

 

خاطرات و سوابق زندان و جبهه!

 

رئیس جمهور باید زندان رفته باشد

*پی نوشت: رئیس جمهور در زندان های رضاشاه

 

 

***

« قبل بیت المقدس بود که آقا محسن زنگ زد و طبق معمول سلام تعطیل، بقول ما مشهدی ها موبایل رو برداشتم، پرسیدم فلانی ای با مویه؟! گفت ها! گفتم په هیچی!...»

 

 



*پی نوشت یک: بخشی از خاطرات سردار دکتر مرتضی درخشان
 پی نوشت دو: اون موقع موبایل هم بوده، اگه نبوده پس این چیه دست سردار؟!
پی نوشت سه: سردار درخشان در کنار سردار شهید حسن باقری، شادی روحش صلوات

 ***

با نگاه به انتخابات آمریکا

 نیوزویک بررسی کرد: ارتباط سارا پالین با حاج مرتضی



هفته نامه نیوزویک در جدیدترین شماره خود در گزارش ویژه ای دست به افشاگری زد.
این هفته نامه برای اولین بار بعد از سال 2008 پرده از راز بزرگی برداشت که می تواند آتش مخاصمه میان دموکرات‌ها و جمهوریخواهان را در آمریکا شعله ورتر سازد.
بر اساس این گزارش، سردار دکتر مرتضی درخشان از چهره‌های تأثیرگذار در ایران تلاش فراوانی نمود تا پرونده رسوایی اخلاقی دختر سارا پالین را در فضای جنجالی انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 آمریکا کمرنگ نماید.
هر چند بنا بر تحلیل نیوزویک این حرکت مرتضی درخشان در راستای اثبات حسن نیت مقامات ایرانی به جناح جمهوریخواه ایالات متحده بوده، لیکن واقعیت امر آن است که این موضوع به منظور قدرت نمایی مقامات ارشد ایران در عرصه دیپلماسی بین المللی صورت پذیرفته و حاکی از نفوذ کلام ایشان در بین دولتمردان آمریکایی می باشد.
سارا لوئیز هیث پالین، متولد ۱۱ فوریه ۱۹۶۴ در آیداهو سیاست‌مدار آمریکایی است که توسط جان مک کین به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه برای پست معاونت رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات سال ۲۰۰۸ معرفی شد.
وی نخستین زن عضو حزب جمهوری‌خواه ایالات متحده آمریکا است که در انتخابات فدرالی، برای دومین مقام ارشد کشور، نامزد شد و نخستین سیاست‌مدار اهل ایالت آلاسکا است که برای چنین مقامی نامزد شده‌است. در تاریخ ۳ ژوئیه ۲۰۰۹ میلادی، سارا پالین اعلام کرد که برای انتخابات آتی فرمانداری آلاسکا نامزد نخواهد شد و به دلایل خانوادگی از مقامش به عنوان فرماندار آلاسکا استعفا خواهد داد.
پرونده رسوایی اخلاقی دختر سارا پالین نیز یکی از حربه های جناح طرفدار باراک اوباما بود که در قالب اسکندال پولیتیک سعی در حذف پالین از عرصه انتخابات و تخریب چهره سناتور مک کین بودند.

 ***

و حتی مطبوعات زمان شاه!

 

خبرسازی از بی بی سی تا خبرگزاری مهر!

 

 

خبر فوری 
 در حالی که مدت هاست منابع داخلی خبری از فعالیت های انتخاباتی مرتضی درخشان – بخت اصلی یازدهمین دوره ریاست جمهوری- منتشر نمی کنند،لحظاتی قبل بی بی سی گزارشی تازه از آقای درخشان پخش کرد. بر اساس این خبر،صبح امروز مهندس مرتضی درخشان در جمع عده ای از نزدیکان خود گفت که نمی تواند بیش از این به تقاضاهای مردمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری بی تفاوت باشد.
مرتضی درخشان که از مدت های قبل در برابر خواسته ها وتوصیه های نزدیکان واکنشی نشان نداده بود در این دیدار،با اشاره به افزایش فشار ها برای حضور وی در این دوره از انتخابات،تاکید کرد هنوز برای این حضور موانعی وجود دارد و او هم اکنون در حال بررسی راهکارهای موجود برای برداشتن این موانع است.
درخشان این گزینه که به دلیل وجود همین موانع نتواند در انتخابات حضور پیدا کند را نیز دور از ذهن ندانست و هوادارنش را دعوت به صبوری کرد.
گفته می شود مرتضی درخشان هنگام خروج از این جلسه،ابتدا سرفه کرده،سپس خندیده و دوباره باز هم سرفه کرده است.یکی از خبرنگارانی که پشت درهای بسته این جلسه ایستاده بود،بعد از دیدن این حرکت از آقای درخشان پرسید:«ناظران باید چگونه این حرکت شما را تفسیر کنند؟آیا این یک پیام روشن است؟» که آقای درخشان این بار بدون سرفه و بدون خنده به خبرنگار گفت:«بنویسید: سرفه،خنده و باز هم سرفه»

 

 

 

 استفاده از درگذشتگان از مرحوم دکتر حبیبی تا هوگو چاوز!

 

 

 

خبر فوری: 
بهمن هدایتی: وصیت نامه چاوز در اختیار آقای درخشان است 
یکی از چهره های نزدیک به مرتضی درخشان اعلام کرد وصیت نامه سیاسی،اقتصادی،علمی،فرهنگی،هنری،تاریخی و حتی خانوادگی رئیس جمهور فقید هوگو چاوز در اختیار آقای درخشان است.
هدایتی با تاکید بر اینکه این یک نسخه اصل وصیت نامه است و هیچ رونوشتی از آن وجود ندارد،گفت:«شاید برای خیلی ها سوال باشد که چرا تا کنون کسی حرفی از وصیت نامه مرحوم چاوز نزده در حالیکه او از ماه ها قبل از مرگ خود آگاه بود.

 

 
نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز...
ما را در سایت نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز دنبال می کنید

برچسب : انتخابات ریاست جمهوری 92 ,کاندیدهای احتمالی , نویسنده : سردبیر نیک نیوز nick بازدید : 567 تاريخ : سه شنبه 29 اسفند 1391 ساعت: 13:35