آغاز فعالیت های رسمی پاپ جدید فرانسیس اول با حضور طرفدارانش

ساخت وبلاگ

 «پاپ فرانسیس» رسماً رهبر کاتولیک‌های جهان شد

رهبر جدید کاتولیک های جهان ۶ روز پس از انتخاب، امروز در مراسمی رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «خورخه ماریو برگوگلیو» که واتیکان چهارشنبه شب گذشته وی را به سمت رهبر کاتولیک های جهان انتخاب کرد، امروز با عنوان «پاپ فرانسیس» طی مراسمی رسما به این سمت منصوب شد.

بر اساس این گزارش، پاپ فرانسیس امروز در مراسمی که ساعت 8:45  دقیقه به وقت محلی و با حضور 150 تا 200 هزار تن از هواداران پاپ از سراسر جهان برگزار شد، نخست در خودرویی رو باز و با حمایت شماری محافظ از هواداران خود سان دید.

سپس پس از انجام تشریفاتی رسما فعالیت خود را در این سمت آغاز کرد. وی در سخنانی مسیحیان را به حمایت از یکدیگر، محیط زیست و توجه به فقرا فراخواند.

پاپ فرانسیس اگرچه در این سخنرانی اشاراتی به اصلاحات در کلیسا کرد اما انتظار نمی رود که اصلاحات مورد نظر وی چندان اساسی باشد.

در این مراسم شماری از سران جهانی از جمله «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و نیز شماری از چهره های مذهبی حضور داشتند.

منابع خبری شمار حاضران در این مراسم را کمتر از حد مورد انتظار ارزیابی کرده اند.

کاردینال ها هفته گذشته،پس از 2 روز رایزنی سرانجام چهارشنبه شب پاپ فرانسیس را به جانشینی «پاپ بندیک شانزدهم» که پیشتر استعفا داده بود انتخاب کردند.

این نخستین بار در ششصد سال گذشته است که رهبر کاتولیک های جهان از سمت خود کناره گیری می کند و شاهد انتصاب جانشین خود است.
 
 
نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز...
ما را در سایت نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز دنبال می کنید

برچسب : پاپ جدید ,کلیسای واتیکان , نویسنده : سردبیر نیک نیوز nick بازدید : 497 تاريخ : چهارشنبه 30 اسفند 1391 ساعت: 10:22