بازتاب : آقای احمدی نژاد، 20 از 32 کمتر است باور کنید!

ساخت وبلاگ

 آقای احمدی نژاد، 20 از 32 کمتر است باور کنید!

در حالی که بانک مرکزی نرخ تورم رسمی کشور را در سال 1391، حدود 32 درصد اعلام کرده است، محمود احمدی نژاد در پایان آخرین جلسه هیات دولت در سال 1391،  بر سر کارمندان دولت منت نهاد و نرخ افزایش حقوق کارمندان را 20 درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، برای کسی که ارقام عجیب و غریب بانک مرکزی از نرخ تورم را باور نمی کند، یک جستجوی ساده در شهر و سر زدن به چند فروشگاه حتی دولتی، کافی است تا متوجه شود قیمت کالاها نسبت به سال گذشته، دست کم 60 درصد گران شده است. کالاهایی نظیر لبنیات، گوشت قرمز و سفید، حبوبات، برنج ، روغن، بلیط هواپیما، خودرو و هرکالای مورد مصرف دیگر مردم با افزایش شدیدی همراه بوده اند، اما در همین شرایط رییس کل بانک مرکزی که کپسول اعتماد به نفس است، نرخ تورم را تنها 32 درصد اعلام می کند.

ماجرا برای مردم آنجا گریه آور تر می شود که هرچند قانون برنامه توسعه تصریح دارد حقوق کارمندان دولت دست کم بایستی معادل نرخ رسمی تورم افزایش یابد، محمود احمدی نژاد با نقض قانون برای بار nام اعلام می کند که حقوق کارمندان را تنها 20 درصد افزایش داده است و تازه بابت این افزایش، صداوسیما با نحوه پخش خبر، انگار منت هم بر سر مردم می گذارد.

حتی اگر بر فرض محال، آمار دستکاری شده بانک مرکزی را قبول کنیم، باز هم ما به التفاوت 12 درصدی میان تورم رسمی و افزایش حقوق به معنای آن است که بایستی در سال آینده 12 درصد از رفاه کارمندان دولت کاسته شود و این در شرایطی است که وضعیت اسفناک زندگی کارمندان دولت در سال جاری و عدم توان مقابله با گرانی کمرشکن، به حدی رسیده بود که جان کارمندان دولت به لب رسید تا این سال به پایان آمد و انتظار این که در سال جدید باز هم 12 درصد از رفاه کارمندان دولت کاسته شود،برای این قشر آسیب پذیر دردناک است.

در این شرایط، با توجه به آن که دولت نهم و دهم کلکسیون استعدادها و نوابغ کشف نشده است که بی نیاز به کاغذ پاره هایی چون مدرک دکترا هستند، این احتمال وجود دارد که مقامات دولتی تصور کرده باشند 20 درصد اگر از 32 درصد بیشتر نباشد، کمتر نیست و از این رو به جای افزایش حقوق قانونی 32 درصدی، حقوق کارمندان را تنها 20 درصد افزایش داده باشند.

از این رو کارمندان دولت عاجزانه از ریاست محترم دولت و همکاران ایشان تقاضا دارند باور کنند 20 درصد از 32 درصد کمتر است و معیشت آنها را قربانی بازهای سیاسی و انتخاباتی خود نکنند.

 
نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز...
ما را در سایت نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز دنبال می کنید

برچسب : تورم , افزایش نرخ زندگی ,بانک مرکزی , نویسنده : سردبیر نیک نیوز nick بازدید : 545 تاريخ : شنبه 3 فروردين 1392 ساعت: 19:39