نیک نیوز :: آگاهی و آگاهی آفرینی مشکلات را حل می کند؟

ساخت وبلاگ

 دوستان و خوانندگان مکرم 

بایستی به اطلاع شما عزیزان برسانم ،هدف ما از راه اندازی این وبلاگ خبری که به آدرس های مختلف منتشر می شود ،فقط و فقط اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم می باشد . آگاهی تنها راه رهایی از مشکلات متعددی است که خواه نا خواه گریبانگیر ما است . ما نمی توانیم مشکلات عدیده ای که ما را احاطه کرده است نادیده بگیریم . چندی پیش داستانکی در عالم مجازی موبایلی ( پیامک ) دست بدست می گردید بدین مضمون « روزی در جایی که حیوانات مختلفی زندگی می کردند ،موش به خروس ،گوسفند و گاو خبر داد که  گویا در اینجا تله کار گذاشته اند . آنها به موش گفتند که به ما چه ! تله را برای تو کار گذاشته اند ! گذشت و روزی مار به تله افتاد و مار دست صاحب خانه را نیش زد . خروس را برای بیمار کشتند و سوپ کردند و گوسفند را برای عیادت کنندگان سربردیدند و النهایه گاو را برای پذیرایی از کسانی که در مراسم ترحیم مارزده که فوت نمود ،سر بریدند . موش می نگریست و می گریست برای موضوعی که به آنان کار نداشت » . الغرض دوستان ما که در ایران زندگی می کنیم نمی توانیم نسبت به آنچه دور و بر ما می گذرد بی تفاوت بوده و بگوییم « به ما چه » ؟! اگر بخواهم مثالی دیگر بزنم  مثال کسانی است که در قایقی بودند و شخصی قایق را سوراخ می کرد و دیگران تماشا می نمودند و نهایتا شد آنچه نباید می شد بعبارتی قایق غرق گردید در جلو چشمان کسانی که بی تفاوت به عمل سوراخ کردن قایق نگاه می کردند و عملی و واکنشی درخور نداشتند !

اما این وبلاگ در آدرس های مختلف منتشر می شود برای اینکه اخبار روز را به نظر دوستان و علاقمندان برساند . متاسفانه یکی از ادرس های ما مسدود گردید و به عبارتی مورد لطف آقایان قرار گرفت و از دسترس خوانندگان داخل خارج گردید . ما نمی دانیم چه اشکالی وجود داشت که نظر لطف دوستان شامل حال ما گردید ؟

در آستان یک انتخابات دیگر در خردادی دیگر قرار گرفته ایم . بسیاری از مردم ایران در این دو دوره اخیر دولت های نهم و دهم دچار آسیب های اجتماعی و اقتصادی گردیده اند . این مسئله چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد . غالب انتقادات این روزها از دولتی است که در 8 سال اخیر علیرغم فروش انبوه نفت ( قبل از تحریم ها ) اقتصاد کشور را دچار فروپاشی نموده است . این دولت که با مسائل سال 88 بر کشور حاکم گردیده با اعمال سیاست های مختلف کشور را در وضعیتی قرار داده که کمتر کسی می تواند وجود مشکلات ریز و درشت را کتمان و لاپوشانی نماید . این روزها دامنه اعتراضات و انتقادات سخت از دولت به نزدیکترین یاران دولت کشیده شده است و هر کسی سعی می کند خود را از دولتی که روزهای آخر ماموریتش را می گذراند جدا بداند . کسانی که زمانی دولت کنونی را به امور ماوراء الطبیعه حتی منسوب می نمودند ، اکنون آن روز ها را از یاد برده و چنان می نمایند که گویی روحشان از ماجرا بی خبر بوده است . 

خبری چند روز پیش بر روی خروجی سایت ها و خبرگزاری ها قرار گرفت که بسیار تاسف برانگیز بود . خبر این بود که غالب مردم ایالات متحده آمریکا در نظر سنجی منتشر شده در آن کشور ایران هسته ای را برای منافع آمریکا خطرناک دانسته و حتی اعمال فشار نظامی ( جنگ ) را بر علیه ایران ناگزیر دانسته بودند . این وضعیت را دوستداران کشور بایستی با شرایط 8 سال پیش قیاس نمایند . عقل سلیم حکم می کند که کشور را بایستی از تنش های هولناک دور نگه داشت . این به معنای پذیرش شرایط و یا منتظر بودن برای وضعیت های بحرانی نیست . نمی توان تصور کرد که کشور در آستانه جنگی نابرابر است و همچنین نمی توان هم نشست و تماشا کرد و گفت آنها در افغانستان و عراق وامانده و دوباره هرگز راه رفته را نمی پیمایند ! نمی توان با تهدیدهایی متقابل هم کشور را حفظ نمود . کشور ما بایستی به سمت ارامش برود و از هر گونه تشنجی بدور باشد . 

واقعیت این است که در جنگی نابرابر و ناخواسته گر چه ممکن است و حتی درصدی هم قطعی است که به دشمنان ما هم لاجرم آسیب هایی خواهد رسید اما حتی اگر فرض کنیم تاسیساتی از کشور ما دچار آسیب شود و یا خدای ناکرده جمعیت قلیلی از مردم کشور ما دچار حوادث جنگ شوند ،ما چگونه می توانیم تحمل نمائیم . ما بایستی با خردورزی و استفاده از خرد جمعی کشور را از هر گونه بلای احتمالی مصون بداریم . مردم ما دیگر تاب و تحمل آسیب ندارند و مصونیت کشور با همگامی و همراهی مردم با مسئولان و انتخاب مسئولانی فهیم و عاقل از بین خود مردم و با رای واقعی خود مردم تامین می گردد. این سخن و تفکر و اندیشه گزافی نیست . با شعار نمی توان از دام مشکلاتی که خواه ناخواه ما را احاطه کرده بیرون آمد . 

در سال های اخیر برخی مسئولان کشور مطالبی را بازگو نموده اند که برای امنیت کشور مشکل افرین بوده است نظیر مطرح نموده قضیه «هولوکاست » که نه تنها برای ما سودی نداشته بلکه اجماع جهانی را بر علیه ما برانگیخته است . یک قضیه ای که نه معلوم است راست است نه معلوم است دروغ است و نه به ما ربطی دارد و نه سودی و نه مسئله مهم کشور ما می تواند باشد . اما جهانی را بر علیه کشور ما بسیج نموده است . 

ما اکنون روبرو هستیم با اجماع جهانی  علیه کشورمان که می توانند با روشن کردن یک فتیله ,انبار باروتی را بر علیه ما منفجر نمایند . این در حالی است که به گواه خود مسئولین تحریم های بین المللی اقتصاد کشور ما را به ورطای نابودی کشانده و ارزش پول ملی بشدت تضعیف نمده است و تجارت جهانی را بر ما ناممکن ساخته است ! 

گرجه هر دولتی که در آخر فصل بهار بر کشور حاکم شود با مشکلات لاینحلی روبرو خواهد بود و تا مدت ها نمی تواند این ویرانی ها را جبران مافات نماید اما چنانچه دولتمردان عاقل و خردورز با رای و پشتوانه قوی مردمی انتخاب گردند می توانند و حتما می توانند جلوی این کاستی ها و زیان ها بگیرند و کورسوی امید را دل این مردم روشن نمایند . با دیپلماسی مناسب می تواند یک دولت کارآمد جلوی مصیبت ها را بگیرد و دشمنی ها را تبدیل به دوستی و ارتباط سالم نماید و مردم را از این وضعیت نامناسب اجتماعی ؛اقتصادی بتدریج برهاند . 

لازمه این کار البته اگاهی و آگاهی آفرینی است . دوستان این کار وظیفه ماست . وظیفه کسانی که نوک سوزنی برای مردم خویش و کشور خویش دلسوزند و از گفتن « به ما چه» و « ما را سنه نه » احتراز دارند . همه با هم باید دست بدست هم بدهیم و خود این مشکل را حل و عقد کنیم . نباید و نمی توانیم منتظر دست غیب باشیم . باید خود بکوشیم و ثابت کنیم « ما می توانیم » البته منظور من شعاری نیست که هر روز در رسانه های متحد القول و متحد الشکل تکرار می شود . 

 


نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز...
ما را در سایت نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز دنبال می کنید

برچسب : رسانه ,اینترنت ,فیلترینگ , سانسور ؛آگاهی , نویسنده : سردبیر نیک نیوز nick بازدید : 524 تاريخ : دوشنبه 12 فروردين 1392 ساعت: 6:50