نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز

ساخت وبلاگ

ادامه مطلب

ما را در سایت نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز دنبال می کنید

برچسب : روز معلم , نویسنده : سردبیر نیک نیوز nick بازدید : 484 تاريخ : پنجشنبه 12 ارديبهشت 1392 ساعت: 3:35

 دوستان و خوانندگان مکرم 

بایستی به اطلاع شما عزیزان برسانم ،هدف ما از راه اندازی این وبلاگ خبری که به آدرس های مختلف منتشر می شود ،فقط و فقط اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم می باشد . آگاهی تنها راه رهایی از مشکلات متعددی است که خواه نا خواه گریبانگیر ما است . ما نمی توانیم مشکلات عدیده ای که ما را احاطه کرده است نادیده بگیریم . چندی پیش داستانکی در عالم مجازی موبایلی ( پیامک ) دست بدست می گردید بدین مضمون « روزی در جایی که حیوانات مختلفی زندگی می کردند ،موش به خروس ،گوسفند و گاو خبر داد که  گویا در اینجا تله کار گذاشته اند . آنها به موش گفتند که به ما چه ! تله را برای تو کار گذاشته اند ! گذشت و روزی مار به تله افتاد و مار دست صاحب خانه را نیش زد . خروس را برای بیمار کشتند و سوپ کردند و گوسفند را برای عیادت کنندگان سربردیدند و النهایه گاو را برای پذیرایی از کسانی که در مراسم ترحیم مارزده که فوت نمود ،سر بریدند . موش می نگریست و می گریست برای موضوعی که به آنان کار نداشت » . الغرض دوستان ما که در ایران زندگی می کنیم نمی توانیم نسبت به آنچه دور و بر ما می گذرد بی تفاوت بوده و بگوییم « به ما چه » ؟! اگر بخواهم مثالی دیگر بزنم  مثال کسانی است که در قایقی بودند و شخصی قایق را سوراخ می کرد و دیگران تماشا می نمودند و نهایتا شد آنچه نباید می شد بعبارتی قایق غرق گردید در جلو چشمان کسانی که بی تفاوت به عمل سوراخ کردن قایق نگاه می کردند و عملی و واکنشی درخور نداشتند !

اما این وبلاگ در آدرس های مختلف منتشر می شود برای اینکه اخبار روز را به نظر دوستان و علاقمندان برساند . متاسفانه یکی از ادرس های ما مسدود گردید و به عبارتی مورد لطف آقایان قرار گرفت و از دسترس خوانندگان داخل خارج گردید . ما نمی دانیم چه اشکالی وجود داشت که نظر لطف دوستان شامل حال ما گردید ؟

در آستان یک انتخابات دیگر در خردادی دیگر قرار گرفته ایم . بسیاری از مردم ایران در این دو دوره اخیر دولت های نهم و دهم دچار آسیب های اجتماعی و اقتصادی گردیده اند . این مسئله چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد . غالب انتقادات این روزها از دولتی است که در 8 سال اخیر علیرغم فروش انبوه نفت ( قبل از تحریم ها ) اقتصاد کشور را دچار فروپاشی نموده است . این دولت که با مسائل سال 88 بر کشور حاکم گردیده با اعمال سیاست های مختلف کشور را در وضعیتی قرار داده که کمتر کسی می تواند وجود مشکلات ریز و درشت را کتمان و لاپوشانی نماید . این روزها دامنه اعتراضات و انتقادات سخت از دولت به نزدیکترین یاران دولت کشیده شده است و هر کسی سعی می کند خود را از دولتی که روزهای آخر ماموریتش را می گذراند جدا بداند . کسانی که زمانی دولت کنونی را به امور ماوراء الطبیعه حتی منسوب می نمودند ، اکنون آن روز ها را از یاد برده و چنان می نمایند که گویی روحشان از ماجرا بی خبر بوده است . 

خبری چند روز پیش بر روی خروجی سایت ها و خبرگزاری ها قرار گرفت که بسیار تاسف برانگیز بود . خبر این بود که غالب مردم ایالات متحده آمریکا در نظر سنجی منتشر شده در آن کشور ایران هسته ای را برای منافع آمریکا خطرناک دانسته و حتی اعمال فشار نظامی ( جنگ ) را بر علیه ایران ناگزیر دانسته بودند . این وضعیت را دوستداران کشور بایستی با شرایط 8 سال پیش قیاس نمایند . عقل سلیم حکم می کند که کشور را بایستی از تنش های هولناک دور نگه داشت . این به معنای پذیرش شرایط و یا منتظر بودن برای وضعیت های بحرانی نیست . نمی توان تصور کرد که کشور در آستانه جنگی نابرابر است و همچنین نمی توان هم نشست و تماشا کرد و گفت آنها در افغانستان و عراق وامانده و دوباره هرگز راه رفته را نمی پیمایند ! نمی توان با تهدیدهایی متقابل هم کشور را حفظ نمود . کشور ما بایستی به سمت ارامش برود و از هر گونه تشنجی بدور باشد . 

واقعیت این است که در جنگی نابرابر و ناخواسته گر چه ممکن است و حتی درصدی هم قطعی است که به دشمنان ما هم لاجرم آسیب هایی خواهد رسید اما حتی اگر فرض کنیم تاسیساتی از کشور ما دچار آسیب شود و یا خدای ناکرده جمعیت قلیلی از مردم کشور ما دچار حوادث جنگ شوند ،ما چگونه می توانیم تحمل نمائیم . ما بایستی با خردورزی و استفاده از خرد جمعی کشور را از هر گونه بلای احتمالی مصون بداریم . مردم ما دیگر تاب و تحمل آسیب ندارند و مصونیت کشور با همگامی و همراهی مردم با مسئولان و انتخاب مسئولانی فهیم و عاقل از بین خود مردم و با رای واقعی خود مردم تامین می گردد. این سخن و تفکر و اندیشه گزافی نیست . با شعار نمی توان از دام مشکلاتی که خواه ناخواه ما را احاطه کرده بیرون آمد . 

در سال های اخیر برخی مسئولان کشور مطالبی را بازگو نموده اند که برای امنیت کشور مشکل افرین بوده است نظیر مطرح نموده قضیه «هولوکاست » که نه تنها برای ما سودی نداشته بلکه اجماع جهانی را بر علیه ما برانگیخته است . یک قضیه ای که نه معلوم است راست است نه معلوم است دروغ است و نه به ما ربطی دارد و نه سودی و نه مسئله مهم کشور ما می تواند باشد . اما جهانی را بر علیه کشور ما بسیج نموده است . 

ما اکنون روبرو هستیم با اجماع جهانی  علیه کشورمان که می توانند با روشن کردن یک فتیله ,انبار باروتی را بر علیه ما منفجر نمایند . این در حالی است که به گواه خود مسئولین تحریم های بین المللی اقتصاد کشور ما را به ورطای نابودی کشانده و ارزش پول ملی بشدت تضعیف نمده است و تجارت جهانی را بر ما ناممکن ساخته است ! 

گرجه هر دولتی که در آخر فصل بهار بر کشور حاکم شود با مشکلات لاینحلی روبرو خواهد بود و تا مدت ها نمی تواند این ویرانی ها را جبران مافات نماید اما چنانچه دولتمردان عاقل و خردورز با رای و پشتوانه قوی مردمی انتخاب گردند می توانند و حتما می توانند جلوی این کاستی ها و زیان ها بگیرند و کورسوی امید را دل این مردم روشن نمایند . با دیپلماسی مناسب می تواند یک دولت کارآمد جلوی مصیبت ها را بگیرد و دشمنی ها را تبدیل به دوستی و ارتباط سالم نماید و مردم را از این وضعیت نامناسب اجتماعی ؛اقتصادی بتدریج برهاند . 

لازمه این کار البته اگاهی و آگاهی آفرینی است . دوستان این کار وظیفه ماست . وظیفه کسانی که نوک سوزنی برای مردم خویش و کشور خویش دلسوزند و از گفتن « به ما چه» و « ما را سنه نه » احتراز دارند . همه با هم باید دست بدست هم بدهیم و خود این مشکل را حل و عقد کنیم . نباید و نمی توانیم منتظر دست غیب باشیم . باید خود بکوشیم و ثابت کنیم « ما می توانیم » البته منظور من شعاری نیست که هر روز در رسانه های متحد القول و متحد الشکل تکرار می شود . 

 


نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز...
ما را در سایت نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز دنبال می کنید

برچسب : رسانه ,اینترنت ,فیلترینگ , سانسور ؛آگاهی , نویسنده : سردبیر نیک نیوز nick بازدید : 523 تاريخ : دوشنبه 12 فروردين 1392 ساعت: 6:50

بیش از یک میلیارد پیامک نوروزی ازشبکه ایرانسل ارسال شد 

 همواره در اعیاد و جشن ها پیامکهای زیادی میان شهروندان رد و بدل می شود، امسال نوروز فقط از خط موبایل ایرانسل بیش از یک میلیارد پیام تبریک نوروزی مبادله شد.

به گزارش پارسینه، مشترکان ایرانسل در بازه زمانی یک ساعته از ساعت ۱۴ تا ۱۵ روز چهارشنبه ۳۰ اسفندماه ۹۱ مجموعا ۷۷ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۴۷۰ پیامک ارسال کردند.

در بازه زمانی ۴۸ ساعته از ساعت ۲۰ روز ۲۹ اسفندماه تا ساعت ۲۰ روز پنجشنبه یکم فروردین ماه ۹۲ مجموعا یک میلیارد و۵۳۳ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۳۶۹ پیامک تبریک در شبکه مشترکان اپراتور دوم تلفن همراه کشور تبادل شده است.

 

نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز...
ما را در سایت نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز دنبال می کنید

برچسب : نوروز ,سنت ,فرهنگ ,فناوری ,سنت و مدرنیته , نویسنده : سردبیر نیک نیوز nick بازدید : 540 تاريخ : دوشنبه 5 فروردين 1392 ساعت: 14:52

  بال جیرجیرک، باکتری‌ها را قطعه‌قطعه می‌کند!

ایسنا: بال رگه‌دار جیرجیرک صحرایی، منحصرا به خاطر ساختار فیزیکی‌اش باکتری‌ها را می‌کشد.

گروهی بین‌المللی از زیست‌فیزیکدانان اکنون به مدلی دست یافته‌اند که توضیح می‌دهد این سازوکار دفاعی در مقیاس نانو چطور کار می‌کند. نتایج این پژوهش در آخرین شماره بیولوژیکال جورنال به چاپ رسیده است.
نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز...ادامه مطلب
ما را در سایت نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز دنبال می کنید

برچسب : علم ,فناوری ,بهداشت و درمان , باکتری ها ,طبیعت , نویسنده : سردبیر نیک نیوز nick بازدید : 560 تاريخ : يکشنبه 4 فروردين 1392 ساعت: 19:32

  قدیمی‌ترین مسجد ایران +عکس

 این مسجد از بناهای قدیمی و کم نظیر فرهنگ و تمدن اسلامی است که بنا بر منابع مکتوب متعلق به قرن اول هجری است که در روستای فهرج(25 کیلومتری جنوب‌شرقی یزد و در کنار راه اصلی یزد - بافق) قرار دارد.

 
نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز...ادامه مطلب
ما را در سایت نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز دنبال می کنید

برچسب : فرهنگ ,جامعه,؛مساجد ,مذهب , نویسنده : سردبیر نیک نیوز nick بازدید : 565 تاريخ : يکشنبه 4 فروردين 1392 ساعت: 19:29

  در گفتگو با نشریه آمریکایی آتلانتیک؛

انتقاد شدید ملک عبدالله از مرسی و اردوغان: مرسی به مثابه گرگ در پوست گوسفند است/ تعبیر عجیب اردوغان در مورد دموکراسی

ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در گفتگو با نشریه آمریکایی آتلانتیک انتقادهای تندی نسبت به نگرش و خط مشی سیاسی برخی از رهبران کشورهای خاورمیانه، خصوصاً محمد مرسی رئیس جمهوری مصر و رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه کرده است.

 
نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز...ادامه مطلب
ما را در سایت نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز دنبال می کنید

برچسب : سیاست,خارجی ,بین الملل , دیپلماسی ,خاور میانه , نویسنده : سردبیر نیک نیوز nick بازدید : 593 تاريخ : يکشنبه 4 فروردين 1392 ساعت: 18:38

 سردار نقدی فرمانده بسیج : هنوز موفق به پاک سازی علوم انسانی  نشده ایم!

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: خمپاره‌های دیروز به شبکه‌های ماهواره‌ای، بمب‌های شیمیایی به مشروبات الکلی و تیربار‌ها به شبکه‌های شایعه‌پرداز و جنگ روانی تبدیل شده‌اند.

نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز...ادامه مطلب
ما را در سایت نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز دنبال می کنید

برچسب : بسیج ,اندیشه , نویسنده : سردبیر نیک نیوز nick بازدید : 569 تاريخ : يکشنبه 4 فروردين 1392 ساعت: 15:48

 زنده باد بهار؛ کدام بهار؟

 
نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز...ادامه مطلب
ما را در سایت نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز دنبال می کنید

برچسب : انتخابات ریاست جمهوری 92 ,کاندیدهای احتمالی ,مشایی , نویسنده : سردبیر نیک نیوز nick بازدید : 674 تاريخ : يکشنبه 4 فروردين 1392 ساعت: 15:43

 امیر هوشنگ کاووسی در گذشت

 امیر هوشنگ کاووسی منتقد و کارگردان سینمای ایران در گذشت.

خبرگزاری ایسنا به نقل از عزت‌الله انتظامی نوشته است که آقای کاووسی بعد از مدت‌ها بستری بودن در بخش ICU‌ بیمارستان سینا در گذشت.

انتظامی گفت که جریان نقد هنری را آقای کاووسی در ایران راه انداخت.

امیرهوشنگ کاووسی متولد سال ۱۳۰۴ در تهران و فارغ‌التحصیل دانشگاه سوربن پاریس بود.

او به عنوان نویسنده‌، منتقد سینما و کارگردان در سینمای ایران فعالیت داشته و فیلم‌هایی چون ماجرای زندگی، ۱۷ روز به اعدام و خانه کنار دریا را ساخته است.

او همچنین مدیرمسؤول مجله هنر و سینما بوده است.

نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز...
ما را در سایت نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز دنبال می کنید

برچسب : فرهنگ و هنر ,سینما ,هنرمندان ,درگذشت , نویسنده : سردبیر نیک نیوز nick بازدید : 556 تاريخ : يکشنبه 4 فروردين 1392 ساعت: 15:16

  آیا مه آفرید خسروی قربانی بود؟

پورمحمدی در گفت و گویی به مسائل مختلفی از جمله ابعاد جدید فساد 3 هزار میلیاردی پرداخت.

بخشی از گفت و گوی حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور، با خبرآنلاین در ادامه می آید: 
نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز...ادامه مطلب
ما را در سایت نیــــــــک نیــــــــــــــــــــوز دنبال می کنید

برچسب : اختلاس 3000 میایاردی ,محکومین به اعدام ,مه آفرید خسروی , نویسنده : سردبیر نیک نیوز nick بازدید : 597 تاريخ : يکشنبه 4 فروردين 1392 ساعت: 14:37